Известие

Collapse
No announcement yet.

Здравейте колеги,имам въпрос относно Алфа 159 1.8 mpi

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Аз също съм с такъв мотор.За над 30к км сменям само масло.Също не забелязвам да го гори,може бо до около 0.5л на 10 000км.Тракането от вариаторите на празен ход и при палене се реши при мен с масло 10в60.Средн разход на газ около 9/100,на дълго ми е падала на 7.5/100 газ.Мудна е при набиране,но си върви до 220 по километраж стабилно.Досега не съм пипал ходова част,но скоро се появи скърцане от горен носач.Като екстри има мултиволан,климатроника явно също е екстра,защото видях такава с ръчен климатик.Имам и заден парктроник.Като цяло най-евтиния начин да караш 159.Кутията си е опел,с всички плюсове и минуси.Взех я на 141 000км от първи собственик.
    alfa 159 1,8 mpi/lpg

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от МИТАКА1654 Покажи съобщение
      Аз също съм с такъв мотор.За над 30к км сменям само масло.Също не забелязвам да го гори,може бо до около 0.5л на 10 000км.Тракането от вариаторите на празен ход и при палене се реши при мен с масло 10в60.Средн разход на газ около 9/100,на дълго ми е падала на 7.5/100 газ.Мудна е при набиране,но си върви до 220 по километраж стабилно.Досега не съм пипал ходова част,но скоро се появи скърцане от горен носач.Като екстри има мултиволан,климатроника явно също е екстра,защото видях такава с ръчен климатик.Имам и заден парктроник.Като цяло най-евтиния начин да караш 159.Кутията си е опел,с всички плюсове и минуси.Взех я на 141 000км от първи собственик.
      Преди да минеш на 10W60 с 5W40 ли я караше и ако да, колко го гореше?


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Първо почнах с 5в40,зимата минах на 0в40.Разхода и при двете е от сорта на 0,5-1л/10 000км.Основно ме дразнеше тракането от вариаторите като загрее и при палене на топъл мотор.Това го отдавам на факта,че тази кола върви с много голяма температура на маслото(а и водата),оттам маслото трябва да е максимално устойчиво на високи температури.Имам приятели дрифтъри,които карат на всичката газ с по-ниска температура на маслото.Сега съм на 4 000км с 10в60,не забелязвам да го е пипнала,а и тракането от вариаторите изчезна на 90%.Зимата ще мина на 5в50,за да улесня студения старт.
        alfa 159 1,8 mpi/lpg

        Comment


        • #19
          Благодаря ти.

          Друго не ми е ясно. Защо 1,8 TS вади 140 или 144 коня а 1,8 mpi с 2 вариатора вади същите, че и по-малко. При това и двата са с еднаква степен на сгъстяване, еднакви максимални обороти и пр. Едва ли е само заради малките свещи. Мисля си, че 1,8 mpi е бая скопен софтуерно.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:24.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Вариаторите при 1,8мпи са по скоро за да пренесат въртящият момент в по-широк диапазон от обороти според мен.
            alfa 159 1,8 mpi/lpg

            Comment


            • #21
              Възможно е. И по-скоро в зоната на ниски - средни обороти. Иначе и максималните въртящи моменти са еднакви и за двата мотора (163 Нм/3900 об/мин).


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Според мен е трябвало преди да минеш на 10w60, след като пробваш масло 5w40 специално направено за употреба при автомобили с двигатели на газ.

                Различните производители предлагат такова специализирано масло 5w40 и то е над средната цена и дори е по-скъпо от това за моят дизел.Ето например RAVENOL VEG SAE 5W-40 и параметрите му в прикачения файл.
                Attached Files
                Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                Comment


                • #23
                  След тест драйв на дискутираната модификация (1,8 mpi) и аз съм вече в отбора

                  Дата на произвоство 9/2007 и дата на първа (единствена) регистрация 2/2008 със 125 К по табло и ECU. Съдейки по общото техническото състояние нищо не сочи, че пробегът не е реален. ГИ BRC. Внесена от Италия.

                  Сравнена със 166 - цата ми (155 hp):

                  - Леко по-тромава.
                  - Скоростите влизат по-приятно
                  - Осезаемо по-добро поведение на пътя
                  - Нямам усещането да е по-тясна вътре
                  - По-тиха
                  - Спирачките са малко по-твърди
                  - Воланът е по-лек

                  Като цяло удоволствието от шофирането в никакъв случай не е по-малко, дори напротив.

                  По-малката динамика ще я преживея, тъй като отдавна съм минал възрастта на светофарните гонки

                  От всичко, което съм слушал до момента, съм наясно, че може да съм допуснал и грешка, но няма, как да не премина през модела 159
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:51.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    След тест драйв на дискутираната модификация (1,8 mpi) и аз съм вече в отбора
                    Ами честито!
                    Със здраве да си я караш
                    Покажи малко снимки, да се порадваме и ние.
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • #25
                      Снимки ще постна след като я регистрирам, идната седмица, надявам се.

                      За целта се чака да пристигне оригиналът на талона от Италия.

                      От автокъщата ми обясниха, че заради зачестили измами (Обявени за откраднати коли от жабарите за да им вземат застраховките) били изменили процедурата. Колата пристига с копие от талона и след като мине през митницата, се изпраща документ обратно на продавача и на базата на него той праща талона.

                      Тия от автокъщата предполагали, че подобно на останалите коли, ще измине повече време от публикуването на обявата до покупката вместо 1 седмица, както се случи сега. Та така


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Честито колега! Много безавариини и приятни моменти.Сигурен съм,че ще има много полезна и обективна информация за модела.
                        Alfa Romeo 1.9 JTD TI ама не баш sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Честито и от мен!
                          alfa 159 1,8 mpi/lpg

                          Comment


                          • #28
                            Благодаря Ви!

                            Откъм екстри, въпросният екземпляр e "гол като пушка". Поне е с климатроник. Има и афтър маркет парктроник.

                            За мен не са екстрите това, което продава колата а общото и техническо състояние.

                            А и има екстри, които никога не ползвам. Например - какво ако имам ел. седалки с памет, когато настройката им никога не се налага да се променя?

                            А пък ако нещо много ми липсва, то винаги мога да го добавя допълнително.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              А Честито!

                              И Добре дошъл в отбора!

                              Много безаварийни километри и приятно шофиране.
                              Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                              Comment


                              • #30
                                Честито колега, много безаварийни километри и да не се налага да я ремонтираш !

                                Sent from my EVA-L19 using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X